Субота, 28.06.2025, 07:23
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Вхід на сайт
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 15
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сайт вчителя математики

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли з математики

Папка методичного об'єднання
[ Викачати з сервера (109.5 Kb) ] 13.11.2017, 19:16

 

Проблема, над якою працює

методичне обєднання:

 

«Шляхи удосконалення ефективності уроку, зростання його впливу на підвищення результативності навчально-виховного процесу, рівня навчальних досягнень учнів»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. Загальні положення

 

Методичне об’єднання вчителів здійснює навчально-методичне забезпечення середньої освіти та позакласну діяльність з предмета, організовує вдосконалення відповідної фахової освіти і кваліфікації педагогічних працівників навчального закладу згідно з рівнями, визначеними законодавством.

 

II. Основні завдання шкільного

методичного об’єднання:

 

  1. Вдосконалення науково-теоретичної, психолого-педагогічної, загально-дидактичної, методичної і фахової підготовки членів методичного об’єднання з метою надання якісної базової і повної загальної середньої освіти.
  2. Здійснення інформаційно-нормативного, методичного, психологічного забезпечення вчителів.
  3. Вивчення, впровадження передового педагогічного досвіду. Узагальнення та обмін досвідом успішної педагогічної діяльності.
  4. Створення умов для професійного зростання, самоосвіти, дослідницької і творчої діяльності вчителів.
  5. Здійснення наставницького супроводу становлення педагогічної майстерності, професійної компетентності молодих учителів.
  6. Забезпечення засвоєння і впровадження найбільш ефективних технологій, методик і технік навчання та виховання школярів.
  7. Окреслення конкретних загальнодидактичних, загально- педагогічних, психологічних положень щодо конкретного курсу, розділу, теми, уроку або виховного заходу.
  8. Забезпечення сприятливих умов для досягнення учнями рівня освіченості відповідного ступеня навчання; для розвитку потенційних можливостей учнів з урахуванням їх пізнавальних інтересів і нахилів.
  9. Відшукання шляхів, засобів, можливостей скорочення витрат навчального часу.
  10. В.О.Сухомлинський стверджував, що навчально-виховний процес має три джерела: науку, майстерність і мистецтво. Прагнути досконало володіти наукою, майстерністю та мистецтвом, щоб добре керувати навчально-виховним процесом.
  11. Пам’ятати, що основними тенденціями уроку є:
  • варіативність і гнучкість структури уроку;
  • спрямування уроку на особистість учня;
  • системний підхід до побудови процесу навчання;
  • чітка спрямованість уроку на основне, найбільш суттєве в навчальному матеріалі;
  • установка на повне засвоєння нового матеріалу на уроці;
  • установка на постійну увагу вчителя до формування навчальних умінь на уроці;
  • раціональне поєднання фронтальної, індивідуально-фронтальної, колективної, групової та індивідуально-групової самостійної навчальної роботи учнів на уроці;
  • спрямованість на вдосконалення обов’язкових та необов’язкових домашніх завдань;
  • спрямованість на економію навчального часу на уроці.

 

 

Шляхи реалізації завдань:

 

  • опанування методологічними і теоретичними основами природничих наук та методикою їх викладання;

 

  • вивчення і використання на практиці сучасних досягнень психолого-педагогічної науки та передового педагогічного досвіду, розвиток ініціативи і творчості, новаторських пошуків педагогів;

 

 

  • організація навчання і виконання урядових постанов в галузі освіти, наказів і розпоряджень МОН України, нормативних документів про школу, інструктивно-методичних листів;

 

  • систематичне вивчення та аналіз стану викладання, рівня і якості знань, практичних умінь, вихованості учнів;

 

  • покращення роботи з обдарованими та слабко встигаючими дітьми;

 

  • поповнення матеріальної бази кабінетів та використання її на уроках і в позаурочній роботі.

 

 

ІІІ. Зміст та основні напрями діяльності ШМО

 

  1. Проведення проблемного аналізу результатів освітнього процесу.
  2. Подання пропозицій щодо зміни змісту та структури обов’язкових навчальних курсів, їх навчально-методичного забезпечення, коригування вимог о мінімального обсягу та змісту навчальних курсів.
  3. Проведення первісної експертизи суттєвих змін, які вносять вчителі до навчальних програм і які забезпечують засвоєння учнями вимог державних освітніх стандартів.
  4. Подання пропозицій щодо організації та змісту атестації педагогів.
  5. Подання пропозицій щодо організації та змісту досліджень, орієнтованих на поліпшення засвоєння учнями навчального матеріалу відповідно до державних освітніх стандартів.
  6. Прийняття рішень про підготовку методичних рекомендацій на допомогу вчителям, організація їх розробки та засвоєння.
  7. Розробка методичних рекомендацій для учнів та їх батьків щодо найкращого засвоєння відповідних предметів і курсів, підвищення культури навчальної праці, дотримання режиму праці та відпочинку.
  8. Організація роботи диференційованих методичних семінарів для різних груп учителів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Вступ

 

До складу шкільного методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу входять вчителі:

Савельєва І.О. – вчитель математики, керівник методичного об’єднання,

Семенчук О.В. - вчитель хімії,

Остапенко В.І. - вчитель фізики та інформатики,

Мордюх О.О. – вчитель біології.

Єжель Н. А. – вчитель біології

Лехмус В.В. – вчитель інформатики

Серед членів методичного об’єднання:

вчителів вищої категорії -- 2

вчителів I категорії ----1

вчителів II категорії --- 2

спеціаліст - 1

 

В 2016-2017 навчальному році члени методичного об’єднання працювали над вирішенням науково-методичної проблеми:

  • удосконалення ефективності уроку, зростання його впливу на підвищення результативності навчально-виховного процесу, рівня навчальних досягнень». Ця проблема органічно поєднувалась із впровадженням в практику роботи вчителів елементів інноваційних технологій, використання комп’ютерного програмного забезпечення. Вчителі - члени методичного об’єднання ділилися досвідом про оновлення і поповнення навчально-матеріальної бази кабінетів, про підготовку учнів до участі в незалежному зовнішньому тестуванні.

Усі члени методичного об’єднання працюють в окремих, обладнаних відповідно до нормативних вимог, навчальних кабінетах. В розпорядженні вчителів методичного об’єднання є різноманітні навчальні посібники, ТЗН, довідникова, методична, науково-популярна література. Проте оновлений зміст навчання, сучасні вимоги до уроку потребують суттєвого зміцнення навчально-матеріальної бази. Важливим напрямом роботи методичного об’єднання є розробка та виготовлення нових методичних посібників, дидактичного та роздаткового матеріалу, поповнення відеотеки кабінетів, файлотеки електронних програмних засобів навчального призначення.

 

 

Було проведено чотири засідання методичного об’єднання, на яких розглядались такі питання:

  • Опрацювання методичних рекомендацій щодо викладання предметів природничо-математичного циклу в 2016-2017 навчальному році.
  • Впровадження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти. Аналіз навчальних програм, підручників з математики, фізики, хімії, біології та інформатики для 8 класу на 2016-2017н.р.
  • Особливості компетентнісного підходу при викладанні природничо-математичних дисциплін
  • Психологічні вимоги до уроків біології крізь призму оновленої освіти.
  • Активні форми роботи на уроках математики.
  • Аналіз результатів проведення олімпіад з предметів природничо-математичного циклу на I-III етапах та завдання вчителів щодо поліпшення результативності роботи з обдарованими дітьми.
  • Застосування методів і прийомів технології критичного мислення на уроках хімії.
  • Формування компетентностей на уроках математики.
  • Розвиток індивідуальних розумових здібностей учнів на уроках фізики.
  • Обмін досвідом з підготовки учнів 11 класу до зовнішнього незалежного оцінювання з предметів природничо-математичного циклу.
  • Використання проектного навчання під час вивчення хімії.
  • Активізація пізнавальної діяльності учнів шляхом впровадження інтерактивних технологій навчання.

 

Було дано відкриті уроки:

- з хімії в 7 класі на тему: : «Закон збереження маси речовин. Хімічні рівняння.» - Семенчук О.В.

- з фізики в 10 класі на тему: «Імпульс тіла. Закон збереження імпульсу. Реактивний рух» - Остапенко В.І.

- з біології у 7 класі на тему: «Розмноження та розвиток птахів. Сезонні явища в житті птахів.» - Мордюх О.О.

- з геометрії в 7 класі на тему: «Ознаки рівності трикутників» - Юрченко Г.Д.

- з інформатики в 11 класі на тему: «Побудова діаграм. Практична робота» - Забарна А.П.

Активну участь в роботі методичного об’єднання брали вчителі: Семенчук О.В., Мордюх О.О., Юрченко Г.Д., які ділилися новинками своєї творчої лабораторії, новими розробками уроків, цікавими позакласними заходами.

Своїми досягненнями вчителі – члени методичного об’єднання вважають успіхи випускників школи в здачі ЗНО та їх вступ до вищих навчальних закладів на держзамовлення.

Недостатня увага, на думку членів методичного об’єднання, приділялась роботі з обдарованими дітьми, інтерактивним формам і методам роботи на уроках, мало використовувалось компютерне програмне забезпечення, інтерактивна дошка. Необхідно поповнювати матеріальну базу кабінетів, вміло використовувати її при проведенні уроків. В 2013-2014 навчальному році будемо працювати над усуненням цих недоліків у своїй роботі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Вивчення і впровадження

передового педагогічного досвіду

 

Основна увага буде приділена вивченню методики впровадження активних форм і методів навчання на уроках предметів природничо-математичного циклу як складової частини інтерактивного навчання, використання інформаційних компютерних технологій навчання.

Продовжимо вивчення і впровадження в практику своєї роботи таких напрямків передового досвіду:

 

  1. Сучасні підходи до вивчення природничо-математичних наук. Метод проектів.

(Досвід вчителя математики Балаклеївської ЗОШ І-ІІІ ст. Свиридової Л.В.)

 

  1. Використання інноваційних технологій при викладанні біології. (Досвід вчителя біології Балаклеївської ЗОШ І-ІІІ ст. Матерацького С.Я.)

 

  1. Вивчення методичної системи, що сприяє розвитку творчих здібностей учнів в процесі навчання, спрямованої на ліквідацію навчального перевантаження дітей.

(Досвід М.П. Гузика, вчителя хімії з Одещини).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Тематика засідань шкільного методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу

на 2017-2018 навчальний рік

 

I засідання Жовтень

 

  1. Аналіз роботи методичного об’єднання за 2016-2017 н. р. та завдання на 2017-2018 н. р. Обговорення плану роботи на поточний рік.

Члени методоб’єднання

 

  1. Ознайомлення з методичними рекомендаціями щодо викладання природничих дисциплін в 2017-2018 н. р. Обговорення та затвердження календарно-тематичних планів.

 

Члени методоб’єднання

 

  1. Впровадження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти. Аналіз навчальних програм, підручників з математики, фізики, хімії, біології та інформатики для 9 класу на 2017-2018 н. р.

Члени методоб’єднання

 

  1. Аналіз діагностичних контрольних робіт з математики в 5 – 11 класах та з хімії в 8 – 11 класах.

 

Доповідають: Савельєва І.О., Остапенко В.І., СеменчукО.В., ЛехмусВ.В.

 

 

  1. Методика розробки компетентнісних задач.

 

Керівник методоб’єднання

 

 

 

 

 

 

II засідання Грудень

 

  1. Патріотичне, екологічне виховання учнів на уроках.

Виступ Мордюх О.О.

 

  1. Використання різнорівневих завдань на уроках фізики.

Виступ Остапенко В.І.

 

  1. Про формування експериментальних умінь учнів.

 

Виступ Семенчук О.В.

  1. Пошук шляхів, засобів, можливостей скорочення витрат навчального часу на уроках біології.

 

Виступ Єжель Н.А.

  1. Зразки різних видів робіт по технології критичного мислення.

 

Виступ Савельєва І.О.

 

  1. Обговорення відкритих уроків з інформатики в 11 класі на тему «Побудова діаграм. Практична робота» (Лехмус В.В.), з фізики в 9 класі на тему «Електричний опір. Залежність опору провідника від його довжини, площі поперечного перерізу та матеріалу. Реостати» (Остапенко В.І.).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III засідання Лютий

 

 

  1. Аналіз результатів проведення олімпіад з предметів природничо-математичного циклу на I-II етапах та завдання вчителів щодо поліпшення результативності роботи з обдарованими дітьми.

 

Члени методоб’єднання

 

  1. Удосконалення уроку як засобів подолання неуспішності та розвитку творчої особистості учнів

 

Виступ Мордюх О.О.

 

  1. Про формування математичної компетентності на уроках хімії..

 

Виступ Семенчук О.В.

 

  1. Теорія множинного інтелекту Говарда Гарнера, як один з методів навчання учнів.

Виступ Савельєвої І.О.

 

  1. Застосування хмарних технологій при навчанні природничо-математичних дисциплін.

Виступ Лехмус В.В.

 

  1. Розв’язування компетентнісних задач на уроках інформатики.

 

Виступ Остапенко В.І.

 

  1. Обговорення відкритого уроків з біології в 9 класі на тему: «Генетичні основи селекції організмів» (Єжель Н.А.), з біології в 10 класі на тему «Профілактика ВІЛ – інфекції/ СНІДу та інших вірусних захворювань» (Мордюх О.О.)

 

 

 

 

 

 

 

IV засідання Квітень

 

  1. Обмін досвідом з підготовки учнів 11 класу до зовнішнього незалежного оцінювання з предметів природничо-математичного циклу. Члени методоб’єднання

 

  1. Про підготовку до державної підсумкової атестації в 9 і 11 класах. Обговорення матеріалів до білетів державної підсумкової атестації.

Члени методоб’єднання

 

  1. Забезпечення сприятливих умов для досягнення учнями рівня освідченості відповідного ступеня навчання.

 

Виступ Мордюх О.О.

 

  1. Впровадження найбільш ефективних комп’ютерних технологій на уроках біології.

 

Виступ Єжель Н.А.

  1. Створення та ведення сайтів.

Виступ Лехмус В.В.

 

  1. Обговорення відкритого уроків з математики в 6 класі на тему: «Розв’язування рівнянь » (Савельєва І.О.), з хімії в 7 класі на тему «Вода, її склад, поширеність у природі» (Семчук О.В.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ротмістрівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
  План
роботи шкільного методичного
об'єднання вчителів
природничо-математичного циклу
Ротмістрівської ЗОШ І-ІІІ ступенів
на 2017-2018 навчальний рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Керівник методичного обєднання

 

Савельєва І О.

Категорія: Мої файли з математики | Додав: кіра
Переглядів: 1105 | Завантажень: 100 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar