Проблема, над якою працює
методичне об’єднання:
«Шляхи удосконалення ефективності уроку, зростання його впливу на підвищення результативності навчально-виховного процесу, рівня навчальних досягнень учнів»
І. Загальні положення
Методичне об’єднання вчителів здійснює навчально-методичне забезпечення середньої освіти та позакласну діяльність з предмета, організовує вдосконалення відповідної фахової освіти і кваліфікації педагогічних працівників навчального закладу згідно з рівнями, визначеними законодавством.
II. Основні завдання шкільного
методичного об’єднання:
- Вдосконалення науково-теоретичної, психолого-педагогічної, загально-дидактичної, методичної і фахової підготовки членів методичного об’єднання з метою надання якісної базової і повної загальної середньої освіти.
- Здійснення інформаційно-нормативного, методичного, психологічного забезпечення вчителів.
- Вивчення, впровадження передового педагогічного досвіду. Узагальнення та обмін досвідом успішної педагогічної діяльності.
- Створення умов для професійного зростання, самоосвіти, дослідницької і творчої діяльності вчителів.
- Здійснення наставницького супроводу становлення педагогічної майстерності, професійної компетентності молодих учителів.
- Забезпечення засвоєння і впровадження найбільш ефективних технологій, методик і технік навчання та виховання школярів.
- Окреслення конкретних загальнодидактичних, загально- педагогічних, психологічних положень щодо конкретного курсу, розділу, теми, уроку або виховного заходу.
- Забезпечення сприятливих умов для досягнення учнями рівня освіченості відповідного ступеня навчання; для розвитку потенційних можливостей учнів з урахуванням їх пізнавальних інтересів і нахилів.
- Відшукання шляхів, засобів, можливостей скорочення витрат навчального часу.
- В.О.Сухомлинський стверджував, що навчально-виховний процес має три джерела: науку, майстерність і мистецтво. Прагнути досконало володіти наукою, майстерністю та мистецтвом, щоб добре керувати навчально-виховним процесом.
- Пам’ятати, що основними тенденціями уроку є:
- варіативність і гнучкість структури уроку;
- спрямування уроку на особистість учня;
- системний підхід до побудови процесу навчання;
- чітка спрямованість уроку на основне, найбільш суттєве в навчальному матеріалі;
- установка на повне засвоєння нового матеріалу на уроці;
- установка на постійну увагу вчителя до формування навчальних умінь на уроці;
- раціональне поєднання фронтальної, індивідуально-фронтальної, колективної, групової та індивідуально-групової самостійної навчальної роботи учнів на уроці;
- спрямованість на вдосконалення обов’язкових та необов’язкових домашніх завдань;
- спрямованість на економію навчального часу на уроці.
Шляхи реалізації завдань:
- опанування методологічними і теоретичними основами природничих наук та методикою їх викладання;
- вивчення і використання на практиці сучасних досягнень психолого-педагогічної науки та передового педагогічного досвіду, розвиток ініціативи і творчості, новаторських пошуків педагогів;
- організація навчання і виконання урядових постанов в галузі освіти, наказів і розпоряджень МОН України, нормативних документів про школу, інструктивно-методичних листів;
- систематичне вивчення та аналіз стану викладання, рівня і якості знань, практичних умінь, вихованості учнів;
- покращення роботи з обдарованими та слабко встигаючими дітьми;
- поповнення матеріальної бази кабінетів та використання її на уроках і в позаурочній роботі.
ІІІ. Зміст та основні напрями діяльності ШМО
- Проведення проблемного аналізу результатів освітнього процесу.
- Подання пропозицій щодо зміни змісту та структури обов’язкових навчальних курсів, їх навчально-методичного забезпечення, коригування вимог о мінімального обсягу та змісту навчальних курсів.
- Проведення первісної експертизи суттєвих змін, які вносять вчителі до навчальних програм і які забезпечують засвоєння учнями вимог державних освітніх стандартів.
- Подання пропозицій щодо організації та змісту атестації педагогів.
- Подання пропозицій щодо організації та змісту досліджень, орієнтованих на поліпшення засвоєння учнями навчального матеріалу відповідно до державних освітніх стандартів.
- Прийняття рішень про підготовку методичних рекомендацій на допомогу вчителям, організація їх розробки та засвоєння.
- Розробка методичних рекомендацій для учнів та їх батьків щодо найкращого засвоєння відповідних предметів і курсів, підвищення культури навчальної праці, дотримання режиму праці та відпочинку.
- Організація роботи диференційованих методичних семінарів для різних груп учителів.
ІV. Вступ
До складу шкільного методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу входять вчителі:
Савельєва І.О. – вчитель математики, керівник методичного об’єднання,
Семенчук О.В. - вчитель хімії,
Остапенко В.І. - вчитель фізики та інформатики,
Мордюх О.О. – вчитель біології.
Єжель Н. А. – вчитель біології
Лехмус В.В. – вчитель інформатики
Серед членів методичного об’єднання:
вчителів вищої категорії -- 2
вчителів I категорії ----1
вчителів II категорії --- 2
спеціаліст - 1
В 2016-2017 навчальному році члени методичного об’єднання працювали над вирішенням науково-методичної проблеми:
- удосконалення ефективності уроку, зростання його впливу на підвищення результативності навчально-виховного процесу, рівня навчальних досягнень». Ця проблема органічно поєднувалась із впровадженням в практику роботи вчителів елементів інноваційних технологій, використання комп’ютерного програмного забезпечення. Вчителі - члени методичного об’єднання ділилися досвідом про оновлення і поповнення навчально-матеріальної бази кабінетів, про підготовку учнів до участі в незалежному зовнішньому тестуванні.
Усі члени методичного об’єднання працюють в окремих, обладнаних відповідно до нормативних вимог, навчальних кабінетах. В розпорядженні вчителів методичного об’єднання є різноманітні навчальні посібники, ТЗН, довідникова, методична, науково-популярна література. Проте оновлений зміст навчання, сучасні вимоги до уроку потребують суттєвого зміцнення навчально-матеріальної бази. Важливим напрямом роботи методичного об’єднання є розробка та виготовлення нових методичних посібників, дидактичного та роздаткового матеріалу, поповнення відеотеки кабінетів, файлотеки електронних програмних засобів навчального призначення.
Було проведено чотири засідання методичного об’єднання, на яких розглядались такі питання:
- Опрацювання методичних рекомендацій щодо викладання предметів природничо-математичного циклу в 2016-2017 навчальному році.
- Впровадження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти. Аналіз навчальних програм, підручників з математики, фізики, хімії, біології та інформатики для 8 класу на 2016-2017н.р.
- Особливості компетентнісного підходу при викладанні природничо-математичних дисциплін
- Психологічні вимоги до уроків біології крізь призму оновленої освіти.
- Активні форми роботи на уроках математики.
- Аналіз результатів проведення олімпіад з предметів природничо-математичного циклу на I-III етапах та завдання вчителів щодо поліпшення результативності роботи з обдарованими дітьми.
- Застосування методів і прийомів технології критичного мислення на уроках хімії.
- Формування компетентностей на уроках математики.
- Розвиток індивідуальних розумових здібностей учнів на уроках фізики.
- Обмін досвідом з підготовки учнів 11 класу до зовнішнього незалежного оцінювання з предметів природничо-математичного циклу.
- Використання проектного навчання під час вивчення хімії.
- Активізація пізнавальної діяльності учнів шляхом впровадження інтерактивних технологій навчання.
Було дано відкриті уроки:
- з хімії в 7 класі на тему: : «Закон збереження маси речовин. Хімічні рівняння.» - Семенчук О.В.
- з фізики в 10 класі на тему: «Імпульс тіла. Закон збереження імпульсу. Реактивний рух» - Остапенко В.І.
- з біології у 7 класі на тему: «Розмноження та розвиток птахів. Сезонні явища в житті птахів.» - Мордюх О.О.
- з геометрії в 7 класі на тему: «Ознаки рівності трикутників» - Юрченко Г.Д.
- з інформатики в 11 класі на тему: «Побудова діаграм. Практична робота» - Забарна А.П.
Активну участь в роботі методичного об’єднання брали вчителі: Семенчук О.В., Мордюх О.О., Юрченко Г.Д., які ділилися новинками своєї творчої лабораторії, новими розробками уроків, цікавими позакласними заходами.
Своїми досягненнями вчителі – члени методичного об’єднання вважають успіхи випускників школи в здачі ЗНО та їх вступ до вищих навчальних закладів на держзамовлення.
Недостатня увага, на думку членів методичного об’єднання, приділялась роботі з обдарованими дітьми, інтерактивним формам і методам роботи на уроках, мало використовувалось комп’ютерне програмне забезпечення, інтерактивна дошка. Необхідно поповнювати матеріальну базу кабінетів, вміло використовувати її при проведенні уроків. В 2013-2014 навчальному році будемо працювати над усуненням цих недоліків у своїй роботі.
- Вивчення і впровадження
передового педагогічного досвіду
Основна увага буде приділена вивченню методики впровадження активних форм і методів навчання на уроках предметів природничо-математичного циклу як складової частини інтерактивного навчання, використання інформаційних комп’ютерних технологій навчання.
Продовжимо вивчення і впровадження в практику своєї роботи таких напрямків передового досвіду:
- Сучасні підходи до вивчення природничо-математичних наук. Метод проектів.
(Досвід вчителя математики Балаклеївської ЗОШ І-ІІІ ст. Свиридової Л.В.)
- Використання інноваційних технологій при викладанні біології. (Досвід вчителя біології Балаклеївської ЗОШ І-ІІІ ст. Матерацького С.Я.)
- Вивчення методичної системи, що сприяє розвитку творчих здібностей учнів в процесі навчання, спрямованої на ліквідацію навчального перевантаження дітей.
(Досвід М.П. Гузика, вчителя хімії з Одещини).
- Тематика засідань шкільного методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу
на 2017-2018 навчальний рік
I засідання Жовтень
- Аналіз роботи методичного об’єднання за 2016-2017 н. р. та завдання на 2017-2018 н. р. Обговорення плану роботи на поточний рік.
Члени методоб’єднання
- Ознайомлення з методичними рекомендаціями щодо викладання природничих дисциплін в 2017-2018 н. р. Обговорення та затвердження календарно-тематичних планів.
Члени методоб’єднання
- Впровадження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти. Аналіз навчальних програм, підручників з математики, фізики, хімії, біології та інформатики для 9 класу на 2017-2018 н. р.
Члени методоб’єднання
- Аналіз діагностичних контрольних робіт з математики в 5 – 11 класах та з хімії в 8 – 11 класах.
Доповідають: Савельєва І.О., Остапенко В.І., СеменчукО.В., ЛехмусВ.В.
- Методика розробки компетентнісних задач.
Керівник методоб’єднання
II засідання Грудень
- Патріотичне, екологічне виховання учнів на уроках.
Виступ Мордюх О.О.
- Використання різнорівневих завдань на уроках фізики.
Виступ Остапенко В.І.
- Про формування експериментальних умінь учнів.
Виступ Семенчук О.В.
- Пошук шляхів, засобів, можливостей скорочення витрат навчального часу на уроках біології.
Виступ Єжель Н.А.
- Зразки різних видів робіт по технології критичного мислення.
Виступ Савельєва І.О.
- Обговорення відкритих уроків з інформатики в 11 класі на тему «Побудова діаграм. Практична робота» (Лехмус В.В.), з фізики в 9 класі на тему «Електричний опір. Залежність опору провідника від його довжини, площі поперечного перерізу та матеріалу. Реостати» (Остапенко В.І.).
III засідання Лютий
- Аналіз результатів проведення олімпіад з предметів природничо-математичного циклу на I-II етапах та завдання вчителів щодо поліпшення результативності роботи з обдарованими дітьми.
Члени методоб’єднання
- Удосконалення уроку як засобів подолання неуспішності та розвитку творчої особистості учнів
Виступ Мордюх О.О.
- Про формування математичної компетентності на уроках хімії..
Виступ Семенчук О.В.
- Теорія множинного інтелекту Говарда Гарнера, як один з методів навчання учнів.
Виступ Савельєвої І.О.
- Застосування хмарних технологій при навчанні природничо-математичних дисциплін.
Виступ Лехмус В.В.
- Розв’язування компетентнісних задач на уроках інформатики.
Виступ Остапенко В.І.
- Обговорення відкритого уроків з біології в 9 класі на тему: «Генетичні основи селекції організмів» (Єжель Н.А.), з біології в 10 класі на тему «Профілактика ВІЛ – інфекції/ СНІДу та інших вірусних захворювань» (Мордюх О.О.)
IV засідання Квітень
- Обмін досвідом з підготовки учнів 11 класу до зовнішнього незалежного оцінювання з предметів природничо-математичного циклу. Члени методоб’єднання
- Про підготовку до державної підсумкової атестації в 9 і 11 класах. Обговорення матеріалів до білетів державної підсумкової атестації.
Члени методоб’єднання
- Забезпечення сприятливих умов для досягнення учнями рівня освідченості відповідного ступеня навчання.
Виступ Мордюх О.О.
- Впровадження найбільш ефективних комп’ютерних технологій на уроках біології.
Виступ Єжель Н.А.
- Створення та ведення сайтів.
Виступ Лехмус В.В.
- Обговорення відкритого уроків з математики в 6 класі на тему: «Розв’язування рівнянь » (Савельєва І.О.), з хімії в 7 класі на тему «Вода, її склад, поширеність у природі» (Семчук О.В.)
Керівник методичного об’єднання
Савельєва І О.
|