Понеділок, 30.06.2025, 01:12
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Вхід на сайт
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 15
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сайт вчителя математики

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли з математики

Виступ на методичне об’єднання вчителів математики
31.03.2016, 08:38

Виступ на тему:

Використання  хмарних технологій у професійній діяльності вчителів математиків.

Стрімкий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) призвів до того, що сучасному педагогу вже недостатньо мати професійні компетентності, що спрямовані на використання традиційних технологій навчання, а необхідно знати й оптимально використовувати можливості Інтернету для професійної діяльності, орієнтуватися в педагогічних мережних співтовариствах, розумітися в інноваційних педагогічних технологіях дистанційного навчання, уміти навчати свого предмета за допомогою різних засобів для комунікації і співпраці, зокрема користуватися хмарними технологіями. [1]

Давайте розглянемо їх у загальному та у конкретному застосуванні. І почнемо із теоретичного визначення.

Хмарні інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) – це мережні ІКТ, що передбачають централізоване (серверне) мережне зберігання та опрацювання даних (виконання програм), за якого користувач виступає клієнтом (користувачем послуги), а “хмара” сервером (постачальником послуги). [3]

Розглянемо пріоритети хмарних технологій.

 Переваги хмарних технологій:

  • не потрібні потужні комп’ютери;
  • менше витрат на закупівлю програмного забезпечення і його систематичне оновлення;
  • необмежений обсяг збереження даних;
  • доступність з різних пристроїв і відсутня прив’язка до робочого місця;
  • забезпечення захисту даних від втрат та виконання багатьох видів навчальної діяльності, контролю і оцінювання, тестування он-лайн, відкритості освітнього середовища;
  • ндивідуалізація навчання
  • інтенсифікація самостійної роботи учнів зростання обсягу виконаних за урок
  • завдань  розширення інформаційних потоків при використанні Інтернет.   [2]

Застосування хмарних технологій при викладанні математики стимулює професійний ріст вчителя, спонукає шукати нові форми і методи навчання, допомагає краще оцінити здібності і знання дитини. [4]

Хочу навести приклади використання хмарних технологій у школі:

  • Використання Office Web Apps-додатків. (Office 365)
  • Електронні журнали і щоденники. (http://shodennik.ua/)
  • Он-лайн сервіси для учбового процесу, спілкування, тестування.
  • Системи дистанційного навчання, бібліотека, медіатека.
  • Сховища файлів,спільний доступ. (Dropbox,SkyDrive)
  • Спільна робота.
  • Відеоконференції.
  • Електронна пошта з доменом гімназії.
  • Сервіси Google Apps;
  • Google надає безліч додатків і сервісів, що допомагають в навчанні:
  • Google ArtProject – інтерактивно-представлені популярні музеї світу,
  • Google Docs – онлайновий офіс,
  • Google Maps – набір карт ,
  • Google Sites – безкоштовний хостинг, який використовує вікі-технологію,
  • Google Translate – перекладач,
  • YouTube – відеохостинг,
  • Google Диск – єдиний простір для зберігання файлів і роботи з ними.

Найпоширеніші сервіси:

  • Яндекс.Диск безкоштовно представляє 10 ГБ, які можна безкоштовно збільшувати до 20 ГБ (також, тимчасово, можна скористатися ще більшим об’ємом диску).
  • Google Диск представляє 15 ГБ (разом з поштою) місця на своєму диску.
  • Microsoft OneDrive – 7 ГБ.
  • Dropbox – 2 ГБ (безкоштовно можна збільшувати до 16 ГБ).
  • Mega – представляє безкоштовно 50 ГБ дискового простору.
  • eDisk – це доступне з будь-якої точки Землі персональне сховище файлів. В цьому сховищі можна зберігати до 4 ГБайт інформації (близько 40 000 документів). [2]

Ці технології не можливі без використання нових мобільних пристроїв.

Тому для мобільністі навчання та застосування хмарних (ІКТ)  технологій можна використовувати:

·       ноутбуки,

·       нетбуки,

·       електронні книжки,

·       планшети,

·       смартфони,

·       кишенькові персональні комп’ютери,

·       мобільні телефони та ін.

Ефективне використання мобільних пристроїв педагогами можливе за умови ефективного застосування ними, так би мовити, хмарних технологій, які набувають своєї популярності протягом останніх років. [1]

 У світі останніх реформ у навчанні середньої школи, яка пропонує європейське бачення навчання «Тепер не учня вчать, а він сам навчається!» учень сам може навчатися   математики он-лайн - Академія хана - https://uk.khanacademy.org/, тренажер Все 10 - http://vse10.ru/, Математика для школи - http://formula.co.ua/, Вивчення математики онлайн - http://ua.onlinemschool.com/, Вивчаємо математику - http://testmath.com.ua/ тощо). . [4]

Але на мою думку треба поєднанувати хмарні сервісіні та системні управління навчанням. Ми можемо користуватися електронними засобами навчального призначення, ліцензованого п/з:

·       Математика, 5-6 клас, Рівне

·       Алгебра, 7-9 клас, Херсон

·       Геометрія, 7, 8, 9, 10,11  Київ, “Мальва”

·       Алгебра 10,11, Київ, “Розумники”

·       Програмне забезпечення для сенсорної дошки тощо [3]

Також мені подобається основні класи програмних засобів комп’ютерної математики (класифіковано Ю.В.Триусом)

·       системи для чисельних розрахунків (програми-калькулятори);

·       системи для статистичних обчислень

·       матричні системи

·       табличні процесори (Mіcrosoft Excel, VіsіCalc, SuperCalc, OmnіCalc, Lotus 1-2-3, Quattro Pro);

·       спеціалізовані програми і пакети (Advanced Grapher, Gran1, Gran-3D, Axum, Dynamіc Solver, Electronіcs WorkBench, Grapher, MathPlot, MіcroCAP, SіgmaPlot, Sіmulіnk);  

·       Основні класи програмних засобів комп’ютерної математики (продовження)

·       системи комп’ютерної алгебри (CAS – Computer Algebra System) (Derіve, Maхіma, MuPad, Reduce);

·       системи комп’ютерної геометрії (CGS – Computer Geometry System) (DG, Gran-2D, Cabry, SketchPad, Next, WіnGCLC);

·       системи комп’ютерної математики

·       (CMS – Computer Mathematіcal System), GeoGebra

  • або універсальні математичні системи (GAUSS, MathCad, Matlab, Maple, Mathematіca [3]

Перевагами хмарних сервісів є мобільність, доступність, надійність, висока технологічність. А недоліками вважають потребу у захисті інформації, наявність швидкісного Інтернету, меншу функціональність. Хмарні технології при викладанні математики педагоги використовують рідко. Мало досліджені і актуальні у наш час хмарні технології надають вчителю багато можливостей для створення уроку на відкритому повітрі, безперервного навчання під час карантину або хвороби учня, надавати навчальні послуги для учнів з обмеженими можливостями. Звичайно, щоб провести урок з використанням хмарних технологій необхідні і комп’ютери ( ноутбуки, планшети, смартфони) і Інтернет (Wi-Fi). [4]

Нажаль не всі сільські школи нмають доступ к Інтернету, більшості дітей немає мобільних пристроїв навчання,  цього немає не тільки в учнів, а і у де яких вчителів. Це ускладнює роботу з хмарними технологіями, але це не означає, що не треба про них мати уявлення.

Джерела:

1 Використання хмарних технологій в практиці вчителя математики: © Г. Скрипка © КЗ «КОІППО», 2014

2. https://youtu.be/CXjFqFg7XQ8

3.https://docs.google.com/presentation/d/1Tl7TH-zNvksUUYFDGV93NxxaaYwfLCoRXz2RwmjN9H0/edit?hl=ru#slide=id.p12

4. http://ckmatem.ucoz.ua/load/vikoristannja_khmarnikh_tekhnologij_pri_vikladanni_matematiki/1-1-0-12

5. https://drive.google.com/file/d/0BwpgUg-h-WRjcXdsUDI1NExQSXM/edit

Категорія: Мої файли з математики | Додав: кіра
Переглядів: 343 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar