Каталог статей
Головна » Статті » Мої статті з математики |
Використання практичних робіт на уроках математики в 5 класах. В умовах роботи за новою програмою в 5-х класах доводиться долати одночасно чимало труднощів: багато нового матеріалу, швидкі темпи його вивчення, багато геометричного матеріалу, відповідної термінології, символіки. Успіх засвоєння програмного матеріалу багато в чому залежить від того, наскільки вміло забезпечить учитель інтенсивну розумову діяльність учнів. Зараз цінується не тільки знання теоретичного матеріалу, а також вміння застосовувати теоретичні знання на практиці, виробляють навички користування математичними приладами, комп’ютерними програмами. Однією з форм застосування теоретичних знань учнів на практиці є практичні роботи. Вони сприяють розвитку самостійного мислення, розвивають математичну мову, уяву, увагу, пам'ять. Перевага практичних робіт перед усіх форм робіт полягає у тому, що учні можуть не тільки побачити, а в де яких випадках «доторкнутися» до предмету, якій вивчається. Що дуже важливо у молодших класах, коли абстрактне мислення у дітей ще не дуже розвинуто. Зважаючи на все це я розробила збірник «Практичні роботи з математики у 5 класі». За допомогою моїх практичних робіт можна: закріпити, повторити й систематизувати раніше вивчений матеріал. Практичні роботи підготувала слідуючи: «Пряма, промінь, відрізок», «Види кутів. Вимірювання кутів», «Прямокутник, квадрат їх периметр і площа», «Прямокутний паралелепіпед, куб їх виміри та об’єм», «Масштаб». [3] Вони містять завдання різноманітного характеру: на побудову, вимірювання, порівняння, складання таблиць. Досвід показує, що практичні роботи можна проводити на різних етапах уроку: зразу після перевірки домашнього завдання, на початку уроку, після вивчення нової теми, в кінці уроку. Завдання є як для груп та і для індивідуального виконання. Де які завдання можна виконувати на комп’ютері у Word – редакторі. Якщо робота не групова, то кожна робота оцінюється індивідуально після перевірки робочих зошитів або на комп’ютері. Якщо групова, то на уроці після захисту роботи групою. Тривалість практичних робіт від 15 до 40 хв., учні обов’язково роблять письмові записи в робочих зошитах. Я пропоную таку організацію, техніку і методику проведення практичних робіт. У учнів на кожний урок повинно бути масштабна лінійка, косинець, циркуль, транспортир, олівець, ластик. У кабінеті має бути велика лінійка, косинець, транспортир. В разі потреби учитель виконує побудову на дошці. На початку уроку вчитель записує тему практичної, номера пунктів з підручника. Робить таблицю, яку учні переносять до кожного завдання з практичної роботи, оголошує завдання для виконання роботи, проводить пояснення кожного завдання. Можна щоб один учень виконував цю практичну на дошці. [2] Текст практичної можна оголосити різними способами. Записати на дошці з малюнками. Роздати готовий надрукований на аркушах. Під диктовку під час виконання кожного завдання. Форма залежить від складності завдань. Іноді практичну роботу можна продовжити на вулиці. Коли треба зробити потрібні виміри на місцевості, а потім розрахунки у зошиті. Роботи виконують в робочих зошитах. Сторінку зошита ділять учні навпіл. З одного боку виконують малюнок, з іншого роблять висновок на проти кожної фігури. У 5 класі доцільно іноді висновки, записи робити під керівництвом вчителя, так як учні ще не вміють математично грамотно висловити свої думки на папері. Текстові записи роблять із застосуванням символів. Хочу навести приклад практичної роботи її оформлення. Робота вдома є продовженням роботи на уроці. Вдома учень може закінчити те що не встиг зробити у школі, виправити помилки, вказані вчителем. Порівнювати свої висновки з висновками у підручнику. Домашнє завдання може бути на виконання подібних завдань. Оцінюється у роботі усе: точність, акуратність, раціональність, змістовність висновків. Наведу приклад оформлення однієї з практичних робіт.
Практична робота №1 Тема: Пряма. Промінь. Ламана. Вимірювання довжини відрізка, ламаної. Одиниці вимірювання. Мета: формування стійких навиків побудови, позначення прямих, променів, відрізків; вимірювання відрізків, довжини ламаної. Обладнання: лінійка, метрова лінійка, набір карток з ламаними. Методичні вказівки: Для практичної роботи учням видають моделі многокутників (кольорові, приблизна величина – аркуш зошита). Учні працюють виконуючи поетапно всі завдання. Максимальна оцінка – 11 балів. В зошиті у учнів записана тільки тема та накреслена таблиця. Зразок оформлення
Завдання учні у зошит не переписують. 1.Накреслити в зошиті пряму, промінь, відрізок. Позначити їх великими латинськими буквами. Зробити позначення. Зробити потрібні виміри. Зробити висновки. Зразок оформлення [1] 2. Накреслити на комп’ютері ламані такі які є на запропонованих на картках. Можна задати домашнє завдання. Наприклад: Домашнє завдання: Виміряти стіну у своєї кімнаті. Записати - в см; в дм; в м. переписати всі ці виміри у зошит. Зробити висновок. Пропоную такий приклад набір карток для практичної роботи. Виконуючі таку роботи у учнів пропадає питання «Навіщо ми це вивчаємо?». Вони дізнаються де можна застосувати свої знання. Бібліографія
| |||||
Переглядів: 275 | |
Всього коментарів: 0 | |